Річний звіт про діяльність закладу освіти

 Заклад дошкільної освіти (ясла-садок) № 143 «Квітковий» створений на підставі рішення виконкому Запорізької міської ради від  10.06.2015 № 42 « Про реорганізацію Запорізького навчально – виховного комплексу № 77 Запорізької міської ради Запорізької області шляхом виділу та створення дошкільного навчального закладу (ясел – садка) №143 «Квітковий» Запорізької міської ради Запорізької області». Побудований заклад за типовим проектом та розрахований на 95 місць. Зараз перебуває в дошкільному закладі 131дитина.

Юридична адреса дошкільного навчального закладу: вулиця Памірська, 93  м.Запоріжжя, 69081, телефон (061) 286-24-56

В дошкільному закладі  наявні всі необхідні приміщення для якісної організації навчально-виховного режиму: групові та спальні кімнати,  музично-спортивна зала. Усі приміщення відповідають санітарно-гігієнічним нормам. Меблі в групах підібрані згідно вікових особливостей, промарковані відповідно зросту дітей.

Зміст навчально-виховного процесу в ЗДО визначався Базовим компонентом дошкільної освіти  та реалізувався відповідно до комплексної освітньої Програми  «Дитина в дошкільні роки», (науковий керівник Крутій К. Л.), Програмою розвитку дітей від пренатального періоду до трьох років «Оберіг», (науковий керівник А.М. Богуш).

У навчально-виховному процесі ЗДО використовувались такі основні форми роботи щодо організації дітей:спеціально організована навчальна діяльність – заняття;різнопланові ігри; самостійна діяльність дітей (художня, рухова, мовленнєва, ігрова, трудова, дослідницька);індивідуальна робота;спостереження;екскурсії;свята та розваги; міні-заняття.

Усі види діяльності організовувались фронтально, по підгрупах, індивідуально, залежно від віку дітей, педагогічної мети, професійної майстерності вихователя.

Навчання дітей у формі заняття починалось з 3-го року життя.

Тривалість спеціально організованої навчальної діяльності дітей відповідала віковим критеріям, а саме: для дітей раннього віку – 10-15 хв., молодшого дошкільного віку – 15-20 хв.,  старшого дошкільного віку – 20-25.

Протягом 2018-2019н.р. в дошкільному закладі  функціонувало 5 груп:

— 1 група раннього віку від 2-х до 3-х років — 25

— 2 середні групи від 4-х до 5-ти років — 48

— 1 старша група від 5-ти до 6-ти років — 27

 — 1 молодша групавід 3-х до 4-х років – 31

Всього : 131 дитина

Режим роботи дошкільного закладу 5-денний

Щоденний графік роботи закладу : всі групи  працюють з 6.30 до 18.30.

Ділова документація у закладі ведеться державною мовою. Навчально-виховна робота проводиться українською мовою .

У своїй роботі дошкільний навчальний заклад керується такими державними нормативно-правовими документами:

Закон України «Про освіту», прийнятий05 вересня 2017 року

Закон України «Про дошкільну освіту»

Конституція України

Закон України «Про охорону дитинства»

Закон України «Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти щодо організації навчально-виховного процесу» (№2442-VI від 06 липня 2010 р.)

Положення про дошкільний навчальний заклад, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 12.03.2003 р. № 305.

Наказ Міністерства освіти і науки України  від 24.04.2003 р. № 257 «Про затвердження Примірного статуту дошкільного навчального закладу».

Примірною Інструкцією з діловодства у дошкільному навчальному закладі, затверджена МОіН, молоді та спорту України від 01.10.2012 № 1059

Інструктивно-методичний лист  Міністерства освіти і науки України від 06.06.2005 р. № 1/9-306 «Організація та зміст навчально-виховного процесу в дошкільних навчальних закладах».

Наказ Міністерства освіти і науки України від 17.08.2005 р. № 1/9-431 «Про режим роботи дошкільних навчальних закладів».

Наказ Міністерства освіти і науки України від 24.01.2007 р. № 1/9-36  «Про організацію обліку дітей дошкільного віку».

Наказ Міністерства освіти і науки України від 04.10.2007 р. № 1/9-583 «Про систему роботи з дітьми, які не відвідують дошкільні навчальні заклади».

Лист Міністерства освіти і науки України  «Про здійснення соціально-педагогічного патронату» (від 17.12.2008 р. № 1/9-811).

Інструктивно-методичний лист  Міністерства освіти і науки України від 03.07.2009 р. № 1/9-455 «Про планування роботи в дошкільних навчальних закладах».

Інструктивно-методичними рекомендації «Про організовану і самостійну діяльність дітей у дошкільному навчальному закладі» (лист Міністерства освіти і науки України від 26.07.2010 р. №1.4/18-3082).

Лист Міністерства освіти і науки України від 16.08.2010 № 1/9-563«Фізичний розвиток  дітей в умовах дошкільного  навчального  закладу».

Лист Міністерства освіти і науки України від 27.09.2010 р. № 1/9-666 «Про організацію роботи з дітьми п’ятирічного віку».

Інструктивно-методичні рекомендації від 19.08.2011 N 1/9-634 «Про забезпечення взаємодії в освітній роботі з дітьми старшого дошкільного і молодшого шкільного віку».

Нова редакція Базового компонента дошкільної освіти, схваленого на колегії Міністерства від 04.05.2012 року, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.04.2011 № 462.

Наказ Міністерства освіти і науки України від 20.04.2015 «Про затвердження гранично допустимого навчального навантаження на дитину у дошкільних навчальних закладах різних типів та форми власності».

Лист Міністерства освіти і науки України від 13.06.2018 № 1/9-386 «Щодо особливостей організації діяльності закладів  дошкільної освіти в  2018/2019 навчальному році». й

Педагогічний склад дошкільного навчального закладу

Очолює дошкільний навчальний заклад завідувач Спєвакова Тетяна Георгіївна. Освіта вища,  Бердянський державний  педагогічний інститут, 1987 рік , «Дошкільна педагогіка та психологія», Класичний приватний університет, 2008 рік, «Управління навчальними закладами», магістр. Загальний стаж роботи 28 років, на посаді завідувача дошкільного навчального закладу № 143 – з  1 вересня 2015 року.

Вихователь-методист: Яблонських Т.М., освіта вища фахова, загальний стаж роботи 28 років, на посаді вихователя-методиста дошкільного навчального закладу –  з 1 вересня 2015 року.

В 2018-2019н.р. навчально-виховний процес здійснювало 13 педагогічних працівників.

 

Кількісний та якісний склад педагогічних працівників

(освітньо- кваліфікаційний рівень)

2018-2019н.р.

Спеціаліст вищої категорії
Спеціаліст І категорії 2
Спеціаліст ІІ категорії 4
Спеціаліст 2
Молодший спеціаліст 3
Середня 2

 

Згідно з перспективним планом атестація педагогічних працівників  у 2018-2019 навчальному році  проводиласьвідповідно до Типового положення про атестацію педагогічних працівників від 6 жовтня 2010р.  на підставі наказів керівника  територіального відділу освіти Шевченківського району. За результатами атестації вихователям Спєваковій А.В., Котляр Н.А. присвоєна кваліфікаційнакатегорія «спеціаліст  другої категорії»,Кацашвілі Г.П.підтвердила  раніше встановлений одинадцятий тарифний розряд.

Аналіз методичної роботи

Відповідно до річного плану роботи колектив закладу в 2018-2019 навчальному році працював над методичною проблемою:

«Інтеграція традиційних та інноваційних педагогічних технологій 

для формування життєтворчої особистості дитини». 

 Для вирішення даної проблеми колектив виконував такі завдання:

1.Продовження вивчення нової редакції Базового компонента дошкільної освіти.

2.Сприяння здатності педагогів аналітично підходити до планування освітнього процесу за комплексною освітньою програмою «Дитина в дошкільні роки».

3.Забезпечення рівних стартових можливостей для подальшого успішного шкільного навчання всім дітям старшого дошкільного  віку.

4.Продовження роботи щодо формування професійної грамотності, пізнавальної активності педагогів щодо використання сучасних педагогічних технологій, методів виховання й навчання дошкільників.

5.Забезпечення умов щодо збереження та зміцнення фізичного, психічного і духовного здоров’я дітей.

Завдання методичної роботи були спрямовані на підвищення професіоналізму педагогічного колективу, професійної компетентності педагогів, впровадження нових освітніх технологій , реалізації завдань   комплексної освітньої  програми  «Дитина в дошкільні роки»,  нової редакції Базового компоненту дошкільної освіти, закону України «Про освіту».

Методична проблема була актуальною та співзвучною сучасним педагогічним ідеям і вирішувалась комплексно, передбачаючи проведення як навчальної, так і виховної роботи, а також методичної діяльності. Систематична самоосвіта педагогів допомогла ефективно підходити до вирішення проблем.

Педагоги працювали над зростанням своєї професійної майстерності; відвідували семінари, які проводились в районі та дошкільному закладі, приймали участь в районних методичних заходах та заходах дошкільного закладу, впроваджували у практику роботи кращі досвіди району.

Результативними були співбесіди, взаємовідвідування навчально-виховних заходів молодих спеціалістів і їх наставників. З метою розвитку професійної компетентності молодих спеціалістів та надання малодосвідченим працівникам знань та практичних умінь щодо організації роботи відповідно посадових обов’язків.

Великого значення вихователі, музичний керівник, вихователь-методист, практичний психолог надавали використанню інноваційних технологій у системі навчання та виховання дошкільнят. Так протягом 2018-2019 навчального року на базі дошкільного закладу було використано  методикуПалички X. Кюїзенера. Основні особливості цього дидактичного матеріалу — абстрактність, універсальність, висока ефективність. ПаличкіКюїзенера як дидактичний засіб в повній мірі відповідають специфіці й особливостям елементарних математичних уявлень, які формуються у дошкільнят, а також їх віковим можливостям, рівню розвитку дитячого мислення.

Протягом навчального року було проведено 4 педради на яких вирішувались питання річного плану роботи ДНЗ, проблема та її пріоритетні завдання, план методичної роботи; формування духовно-моральної культури українського народу; підготовка дітей до школи спільно з ДНЗ, сім’єю та школою; підведення підсумків за минулий навчальний рік. Дієвість роботи педагогічної ради забезпечувалась за рахунок проведення її в інтерактивнихформах, активної участі вихователів у підготовчій роботі, співробітництву.

Виконуючи рішення педагогічної ради 29.11.2018 року «Сутність патріотичного виховання  як сучасного педагогічного процесу», вихователістворили умови в дошкільному навчальному закладі для ознайомлення дітей з національними цінностями українського народу, державними та народними символами, яскравими зразками народно-прикладного мистецтва, заохочували дітей до спілкування українською мовою, навчаливідчувати красу, мелодійність української мови, пишатися нею.

Навиконання рішень педради від25.02.2019«Розвиток художньо-творчих здібностей дошкільників» було проведеносемінар для 
вихователів на тему: «Декоративне малювання та аплікація як засіб формування мистецької культури», семінар – практикум «Чарівний світ петриківського розпису». Опрацьовано  літературу з навчання дітей дошкільного віку образотворчої діяльності: «Образотворче мистецтво для дітей. Чарівний світ фарб» (Наталя Сокольникова), «Творчість з малюками» (Наталя Костикова). Розроблено низку дидактичних ігор про кольори, зокрема : «Склади візерунок», «Чарівний круг», «Палітра барв», які спрямовані на закріплення знань дітей про  відтінки кольору, та способи утворення як нових кольорів та їх відтінків, про композицію декоративного розпису на різних формах. Зроблено добірку матеріалів  «Декоративно прикладне мистецтво», «Живопис», «Народна іграшка».

На педагогічній раді 20.05.2019 року був проведений аналіз навчально-виховної роботи за минулий навчальний рік, підготовку дітей до школи, підведені підсумки спільної роботи ДНЗ та  школи . Відбувся обмін досвідом роботи вихователів, який сприяв підвищенню активності педагогів та якості навчально-виховної роботи.

Сприятливими для розвитку та вияву творчих здібностей вихователів та дітей стали конкурси, які проводились протягом навчального року: на створення кращого розвивального  середовища в групі, на виготовлення кращої поробки до осінніх, Новорічних, весняних та Великодніх свят.

   На базі дошкільного закладу у 2018-2019н.р. було  проведенозасідання районного методичного об’єднання для вихователів Шевченківського району з розвитку дітей раннього віку. Тема засідання: «Конструктор ЛЕГО у дитячому садку». Перегляд навчально – виховної діяльності з дітьми раннього віку  група № 3 вихователь ДробілкоКристина Сергіївна.

На протязі навчального року відбулися колективні перегляди навчально-виховних заходів:

  • інтегроване заняття у середній групі № 5  «Українські страви». (патріотичне виховання);
  • заняття у молодшій групі № 2  «Віночок для Катрусі»;

—   заняття у середній групі  № 4  з логіко — математичного розвитку з використанням інноваційних технологій.

Після перегляду кожного заходу проходили обміни практичним досвідом роботи, де визначалися результативні моменти та з’ясовувалися шляхи подолання недоліків.

Впровадження в систему роботи цікавих форм методичної роботи сприяло підвищенню рівня обізнаності педагогів, зростанню їх фахової майстерності. Результатом набутих професійних знань було проведення з вихованцями цікавих занять, свят, розваг, змістовних консультацій з батьками, розробка дидактичного матеріалу.

Протягом навчального року педагогічний колектив дошкільного навчального закладу брав участь у конкурсах:

— вихователіЕсенова С.М., Назаренко О.О.  у районному конкурсі «Саморобна ялинкова іграшка»;

— вихователі Спєвакова А.В., Предеус Т.І, Назаренко О.О., приймали участь у конкурсі дитячих малюнків та плакатів на тему « Державна  служба з надзвичайних ситуацій ОЧИМА ДІТЕЙ»,

—  вихователіДробілко К.С., Назаренко О.О., Гриньова О.Ю., Слизун Т.В.з вихованцями  старшої групи брали участь уВсеукраїнського конкурсу дитячих малюнків та робіт декоративно-прикладної творчості напротипожежну та техногенну тематику«Кращій пожежний – це ти обережний»;

 — музичний -керівник Сагайдак О.В. приймала участь у районному конкурсі на кращий сценарій новорічних та різдвяних свят була нагороджена грамотою територіального відділу освіти Шевченківського району департаменту освіти і науки Запорізької міської ради;

 — музичний -керівник Сагайдак О.В. з вихованцями  середньоїгрупи №4, №5 приймали участь у  фестивалі «Таланти ДНЗ Шевченківського району», де були представлені такі номінації: художнє слово, вокал, танцювальні номери, малюнки дітей.

Протягом навчального року музична школа № 7 систематично проводила   ілюстровані лекції музичного напрямку,  концерти з участю учнів музичної школи. Багато учнів  цієї школи є нашими випускниками.

Аналіз організації навчально-виховної роботивідповідно комплексної освітньої програми  «Дитина в дошкільні роки»

У 2018-2019 навчальному році організація навчально-виховного процесу в дошкільному закладі відбувалася закомплексною освітньою програмою  «Дитина в дошкільні роки»(науковий керівник Крутій К. Л.)з урахуванням нової редакції Базового компоненту дошкільної освіти.

Календарне планування  складалося в контексті завдань освітніх ліній, визначених Базовим компонентом дошкільної освіти, завданнями освітньо-виховної  діяльності  програми «Дитина в дошкільні роки» в групах дітей раннього,молодшого, середнього, старшого дошкільного віку. Планування здійснювалося за режимними моментами з урахуванням  ліній розвитку на основі блочно-тематичного принципу, об’єднувалось одною темою, базувалося на принципах інтегрованого підходу до організації життєдіяльності дітей, змістовної цінності, системності, послідовності, ускладнення та повторення програмного матеріалу. В календарному плані визначались тема, зміст і форми роботи з дітьми.

В групах були створені розвивальні середовища, природні, предметні та соціальні умови, що сприяли створенню умов для навчально-виховного процесу.Облаштовуючи осередки вихователі прагнули зробити їх  затишними, приємними для перебування дітей. І разом з тим, організовуючи для своїх вихованців житловий простір у групових приміщеннях, враховували його величезну значимість для становлення особистості. Ігрові зони в молодших та старшій групах різнились своїм змістом та можливостями. Усі іграшки, матеріали, атрибути, предмети-замінники об’єднувалися за функціональними ознаками відповідно до різних видів предметно-ігрової діяльності дітей. Іграшки групувалися так, що відповідали вікові, зростові дітей і стаціонарному оточенню, в якому вони гралися.

Слід відзначити професійну, творчу активність вихователів, які у вікових групах за допомогою батьків обладнали  ігрові осередки: в групі раннього віку –вихователі Есенова С.М., Дробілко К.С.,в старшій групі №1  — вихователі Сухова В.О., Вишнева К.В., в  середніх групах №4, №5- вихователіКацашвілі Г.П.,Спєвакова А.В. ,  Котляр Н.А.,Гриньова О.Ю.,в молодшій групі №2 – вихователі Назаренко О.О., Предеус Т.І. багато уваги приділяли сюжетно-рольовим іграм та іграм з предметами.

Моніторинг рівня знань здійснювався відповідно до вимог Базового компонента дошкільної освіти, комплексної освітньої програми  «Дитина в дошкільні роки» .

Формами експертизи переважно були бесіди, спостереження, аналіз дитячих робіт. Експертиза здійснювалась під час різних видів діяльності: бесіди з дітьми на заняттях та в повсякденному житті, спостереження за поведінкою дошкільників у різних ситуаціях, їх трудовою та ігровою діяльністю, спілкуванням з однолітками та дорослими. Для відстеження  рівня знань дошкільниківвихователі добирали дидактичні ігри, завдання, запитання, створювали проблемні ситуації.

За результатами вивчення маємо такі показники:

 

Групадітей раннього віку №3. ВихователіЕсенова С.М., Дробілко К.С.

 

Протягом навчального року у групі навчалося та виховувалось 25 дітей. З дітьми раннього віку системна робота  була спрямована  на загальне, різнобічне ознайомлення малюків зі світом речей, людей, природи, рухів,стосунків у комплексі з розвитком сенсорних аналізаторів,моторики, мовлення – саме на цій основі було забезпечено поступовий загальний розвиток, удосконалення всіх психічних процесів подальшого розвитку малюків.

Мета та завдання роботи вихователя полягали в тому, щоб визначити рівень розвитку кожної дитини. Протягом року  створювались належні умови для зміцнення та збереження здоров’я дітей, спілкування з дорослими та однолітками сприяли розвитку самостійності, стимулювали формування почуттів та цінностей, виховували бажання виконувати прості трудові дії, розвивали інтелектуальні здібності.

 У результаті систематичного контролю визначався не лише рівень розвитку дитини, але і первинні відхилення в її розвитку, поведінці, своєчасно скориговувались виховні впливи, визначався індивідуальний підхід.

 

Середні групи №4,№5

Вихователі Кацашвілі Г.П., Спєвакова А.В., Котляр Н.А.,Гриньова О.Ю.

Протягом навчального року у групах навчалось та виховувалось 48дітей. У порівнянні з початком навчального року простежувалась тенденція набуття початкових знань дітей по основним розділам програми. Діти добре орієнтуються в найближчому оточенні; знають властивості та призначення багатьох предметів побуту; засвоїли загальноприйняті сенсорні еталони, намагаються експериментувати, здібні до самостійної різноманітної активної діяльності, поступово формуються стійкі риси поведінки.Помітно зросли можливості та вміння ігрової діяльності, за допомогою якої забезпечувались умови для повноцінного і різнобічного розвитку дітей. Проблемними залишаються питання мовленнєвого спілкування дітей, набуття словникового запасу, який використовується в соціальному житті дітей.

Старша група №1 . Вихователі Вишнева К.В. ,Сухова В.О.

Протягом навчального року у групі навчалось та виховувалось 27 дітей.

Діти стали більш активними, проявляють ініціативну поведінку при ознайомленні з навколишніми предметами, світом, а також при встановленні контактів, спілкуванні. Важливі зміни відбулися в мовленнєвому розвитку:значно активізувався словник, поступово розвивається діалогічне мовлення, починає  формуватися граматична компетентність. Суттєво покращилися знання з  освітньої лінії «Дитина в сенсорно- пізнавальному просторі», «Дитина у природному  довкіллі». Діти не лише знають властивості багатьох предметів, а й засвоїли  сенсорні еталони форми, величини, кольору. Зросла допитливість дітей, удосконалилася почуттєва сфера, збагатилися естетичні та пізнавальні переживання. Діти вміють виробляти елементарні узагальнення, виділяти спільні та істотні ознаки предметів, орієнтуються в призначенні груп предметів. Протягом року приділялась належна увага навчанню дітей, спрямовану на самостійну діяльність, цілеспрямованість у різноманітних видах діяльності, яка мала змістовний різноплановий характер. Проблемними залишаються питання мовленнєвого спілкування, зв’язного мовлення.Протягом року старші дошкільники працювали в зошитах  майбутнього першокласника : грамота – К.Л. Крутій  «Цікава абетка» ; математика – К.Л.Крутій  «Математична веселка»; «Підготовка руки до письма» А.М.Богуш.

Було проведено моніторинг виявлення рівня набутих знань з логіко-математичного, художньо-естетичного, соціально-морального розвитку та мовленнєвої компетенції дітей . За підсумками отриманих даних середній показник рівня знань, умінь та навичок відповідно основним параметрам загального розвитку дітей дошкільного віку становить:81 відсоток.

 Молодша група  № 2 . Вихователі  Назаренко О.О., Предеус Т.І.

Протягом навчального року у групі №2 навчалось та виховувались – 31 дитина. Підвищився рівень засвоєння програмного матеріалу з пізнавального та мовленнєвого розвитку. Простежується тенденція щодо збільшення кількості дітей, які добре засвоїли програмний матеріал на заняттях. Діти вміють застосовувати знання на практиці,  вміють зосереджуватись, старанно виконують завдання,  розуміють вказівки дорослого .

Протягом навчального року велику увагу було приділено організації навчальної роботи щодо розвитку логічного мислення дітей, розвитку мовленнєвої компетенції, розширенню словникового запасу. У системі роботи було використано різні заходи: ігрові заняття, розваги, свята, бесіди з дітьми та роз’яснювальні бесіди з батьками.

Підготовка дітей старшого дошкільноговіку до шкільного навчання

Протягом навчального року значної уваги було приділено  підготовці дітей до шкільного навчання. Освітній процес відбувався за Програмою «Дитина в дошкільні роки» з метою забезпечення рівних стартових можливостей для дітей старшого дошкільного віку – майбутніх першокласників. Також завданнями вихователів були: активна соціалізація старших дошкільників,турбота про їх фізичний та психічний розвиток, формування як особистостей. Протягом року  старші дошкільники працювали в робочих зошитах майбутнього першокласника , завдання яких допомагали дітям у доступній, ігровій формі ознайомлюватися із предметним світом, світом природи, соціальним середовищем, елементарними математичними уявленнями, підготуватися до розв’язання задач, а також розвивати моторику, уяву, увагу, пам’ять, мислення та здатність здійснювати інші розумові операції (аналіз, узагальнення, класифікація, порівняння).  Надавався пріоритет повноцінного проживання дитиною сьогодення перед її підготовкою до навчання в школі. Використовувався навчальний матеріал та освітні технології з урахуванням індивідуальності кожної дитини. Вихователі старшої групи сприяли формуванню у  випускників позитивної мотивації на навчальну діяльність.

Відповідно до річного плану роботи та з метою одержання повної інформації про рівень засвоєння знань, умінь та навичок дітьми-випускниками на кінець навчального року,були проведені контрольно – підсумкові заняття та педагогічна діагностика рівня компетентності дітей старшого дошкільного віку згідно вимогБазового компонента дошкільноїосвіти.Були перевірені: рівень підготовки дітей-випускників до школи, рівень педагогічної майстерності вихователівСухова В.О., Вишнева К.В.засобами перегляду підсумкових занять, бесід з дітьми, тестових завдань.

В результаті діагностики з’ясовано, що вся навчально-виховна робота з дітьми планується і проводиться згідно вимог Базового компонента дошкільної освіти  України.Показники по  розділам програми «Дитина в дошкільні роки» дають підставу для успішного навчання дітей у першому класі.Діти уміють слухати вказівки дорослого, оцінювати свої відповіді і відповіді однолітків; застосовують сформовані навички навчальної діяльності, знання і уміння на практиці. Діти мають добрі потенційні можливості у галузі розвитку пізнавальних процесів; достатній та середній рівень самостійності; на достатньому рівні розвинуті дії мислення.

У старшій групі  навчалось та виховувались 27 дитини, ідуть до школивсі випускники старшої групи.

З метою виявлення стану готовності до шкільного навчання дітей-випускників було проведено детальну аналітичну бесіду, яка виявила, що з 27випускників 21% мають високий загальний рівень, 43% — достатній рівень, 33% — середній рівень, 3% дітей перебувають у стані мотивації підготовки до шкільного навчання.

Аналіз роботи з наступності зі школою

Вирішуючи проблему  підготовки дітей старшого дошкільного віку до навчання в школі сплановано проходила робота в напрямку співпраці між нашим дошкільним закладом та ЗЗШ №77. Проблема успішної соціальної адаптації й подальшої успішності засвоєння знань майбутніми першокласниками  стала соціально значущою, її задіяли методична та психологічна служби. Активна співпраця в розрізі наступності між першими двома ланками освіти сприяла більш легкій адаптації дітей до шкільного навчання , їх соціалізації до нових умов життя.

Були створені умови ЗДО та школою щодо соціальної адаптації дітей до школи:діти ознайомились з класом в якому будуть навчатися,фізкультурним залом, бібліотекою, комп’ютерним класом;вихователі заздалегідь ознайомлювали майбутніх вчителів з індивідуальними особливостями розвитку, уподобань, нахилів, сформованості вмінь і навичок майбутніх школярів.

Вчителі зробили певні висновки щодо напрямку роботи з дітьми в Новій Українській Школі.

Однак слід зауважити, що робота з наступності перших двох ланок  освіти потребує доопрацювання: більше уваги приділяти організації роботи між колективами (проведенні консультацій, семінарів), між дитячими колективами (екскурсії, спільні заходи) та спільній роботі з батьками  майбутніх першокласників.

 

 

 

 

 

 

 

 

Аналіз роботи з батьками

Впродовж року проводилась, як просвітницька робота з батьками, так і спільна робота щодо створення  умов для якісної організації навчально-виховних процесів.

З метою залучення батьків до педагогічного процесу проводились різні види  музичної діяльності :свято до дня знань,осіннє свято «Осінь – радісна пора»,  новорічні «Снігові візерунки», вечорниці на Різдво, «Моя матуся найкраща», Великоднє свято, випускний ранок«Прощавай , дитячий садок»та спортивні свята – «Зростаємо спортивними й сміливими», «Спорт здоров’я, спорт – це сила, що дають всім дітям крила», дні здоров’я «Здоровим будь!», «Вітаміни наші друзі», «Стежинками здоров’я», «Гармонія руху», спортивні розваги «Ми веселі дітлахи», «Стрибаємо іграємо», «Веселі старти», «У країні рухів».

До Різдвяних та новорічних  свят прийняли участь у  благодійній  акції«Старість в радість».Були виготовлені листівки, поробки, малюнки, зібрані цукерки, предмети особистої гігієни.

     17 травнядошкільний навчальний заклад розцвів розмаїттям вишиванок. Цього дня діти, педагоги, працівники – усі прийшли на свято вишиванки у барвистих сорочках. Відчувався святковий настрій. 

Такі масові заходи допомагають вихованцям проявити себе,педагогам- розпізнати іскорку обдарування, яку потім спільними зусиллями розвивають та плекають у дітях.

Тематика загальних та групових батьківських зборів, інформаційних бюлетенів та матеріалів батьківських куточків відповідала умовам сучасності та потребам батьків. Вихователі ретельно підбирали матеріали для батьківських куточків, висвітлюючи в них відповіді на всі запитання через консультації, бесіди.

 Протягом року батьки активно відвідували спільні заходи: батьківські збори, свята, розваги,  на яких могли спостерігати за розвитком своїх дітей та працею колективу дошкільного закладу, приймали участь у виставках, конкурсах. Також надавали благодійну допомогу в ремонті приміщень, оформленні групових кімнат, поповненні розвивальних середовищ ігровим матеріалом та придбання навчально-методичного матеріалу. Особливою дієвістю  та активністю визначалася робота БК (голова Зінчук Т.В).

  В наступному начальному році необхідно організацію роботи з батьками  націлювати на підвищення психолого-педагогічної культури батьків; приділятиналежну увагу вивченню виховного потенціалу сімей та використання його результатів для більш ефективного впливу на проблемні моменти у вихованні дітей.   

Аналіз здійснення соціально-педагогічного патронату

В дошкільному закладі складено соціальний паспорт ЗДО в якому відображені дані про дітей з багатодітних , малозабезпечених сімей, неповних сімей, сімей учасників АТО.

Протягом 2018-2019 навчального року в дошкільному закладі виховувалися наступні категорії дітей:з сімей учасників АТО -1 дитина, з багатодітних сімей -19 дітей,  з малозабезпечених сімей – 12 дітей.

За рішенням сесії Запорізької міської ради  32 дитинимають пільги на харчування  (100 відсоткова знижка на харчування).

Педагогічним колективом закладу була проведена робота щодо соціально-педагогічного патронату сімей, діти яких не відвідують дошкільний навчальний заклад. В дошкільному закладі проводились Дні відкритих дверей, на яких з батьками велась роз’яснювальна робота про необхідність здобуття дошкільної освіти.

Аналіз організації харчування

При організації харчування дошкільний заклад керується Законом України «Про дошкільну освіту», нормативними документами: Постановою Кабінету міністрів України від 22.11.05 р № 1591 «Про затвердження норм харчування», «Інструкцію з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах» від 17.04.06 р № 298/227, Змін до Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах (затверджено наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту України, Міністерства охорони здоров’я України від 26.02.2013 р. №202/165, зареєстровано в Міністерстві юстиції України від 20.03.2013 р. за № 440/22972), листом Міністерства освіти і науки України від 21.06.07 р 1/9-394 «Про здійснення контролю за організацією харчування дітей у дошкільних навчальних закладах», наказу департаменту освіти і науки Запорізької міської ради від 19.12.2018 №517р«Про організацію  харчування дітей у комунальних закладах дошкільної освіти  м. Запоріжжя у 2019 році».

Замовлення продуктів харчування проводиться сестрою медичною з дієтхарчування  Белянською Т.А. та завгоспом Божковою Д.Г.згідно розрахунків відповідно примірного двотижневого  меню на зимово-весняний період, розглянутого відповіднолиста Головного управління Держспоживслужби  в Запорізькій області від 29.11.2018 начальником В.П.Шершнєвим.

 Наказом по закладу створена бракеражна комісія (від 31.08.2018 №93р), яка проводила оцінку якості завезених продуктів харчування та продовольчої сировини за наявності сертифікатів якості та за наявності всіх супровідних документів, приймала якісні продукти, які надходили до дошкільного навчального закладу:

— 1 раз, на початку місяця: крупи, цукор, кондитерські вироби,  олія;

— 2 рази на тиждень: кисломолочна продукція, молоко, сир твердий, масло вершкове, м’ясо, риба;

— 4 рази на місяць: яйце куряче, свіжі овочі та фрукти, соління;

— кожного дня – хліб.

Продукти харчування, які надходили до комори, приймалися від постачальника з транспортного засобу який був відповідно обладнаний, та мав документ про своєчасну дезінфекцію машини. У водія-експедитора в наявності санітарна книжка. Комісія з громадського контролю за організацією харчування в ЗДО, призначена наказом від 02.01.2019 №04р,регулярно здійснювала контроль за прийманням, зберіганням та видачею продуктів харчування, що відображено в Журналі громадського контролю за організацією харчування.

У дошкільному навчальному закладі організовано 3-разовий режим харчування  в осінньо-зимовий період та 4-х разовий у літній період.  Усього харчувалося 131 дитина, з них  25 дітей раннього віку,  106 дошкільного віку.

Харчування в дошкільному закладі здійснювалось коштами батьків та Запорізької міської ради у пропорції 60 відсотків на 40 відсотків.

В ЗДО створені умови для забезпечення якісного харчування дітей. Комора та овочесховище обладнані відповідно до встановлених вимог.

Технологічне, холодильне обладнання харчоблоку в задовільному стані, у цеху сирої продукції встановлений водонагрівач. Створені умови для збереження продуктів, де забезпечено дотримання санітарних норм і правил, в тому числі умови товарного сусідства, температурний режим.

Контроль за станом організації харчування здійснюється завідувачем ЗДО та сестрою медичною з дієтхарчування. З боку завідувача видаються накази щодо стану харчування, відповідальної особи за організацію харчування, здійснення контролю за дотриманням посадових обов’язків працівників харчоблоку.

Завгосп закладу своєчасно надавала постачальникам щомісячні та поточні заявки на продукти харчування відповідно до примірного двотижневого меню, затвердженого керівником дошкільного навчального закладу та розглянутого  Держспоживслужбою. У разі відсутності заявленого продукту  , були випадки заміни на рівноцінні продукти  згідно таблиці (Інструкція з організації  харчування у дошкільних навчальних закладах).  Асортимент продуктів відповідав розподілу продуктового набору за основними групами та видами продуктів. Комісія з бракеражу продуктів харчування і продовольчої сировини приймала якісні продукти, які надходили до дошкільного навчального закладу. Протягом року не було зафіксовано випадків завозу продуктів без супровідних документів, випадків нестачі або залишку продуктів харчування.

Сестра медична з дієтичного харчування  вчасно, за 30 хвилин до видачі їжі на групи, знімала пробу готових страв та робила запис про результати зняття кожної проби у Журналі бракеражу готової продукції.

Кухар у присутності сестри медичної своєчасно відбирала добові проби в об’ємі порції для дітей молодшої вікової групи. 

У дошкільному навчальному закладі видача готових страв на групи здійснювалась відповідно до графіка видачі їжі. Помічники вихователів дотримувались санітарних правил при отриманні їжі з харчоблоку: їжу отримували у промаркованому посуді з кришками, у спецодязі.

Відповідно до розподілу функціональних обов’язків документацію з організації харчування ведуть сестра медична з дієтичного харчування Белянська Т.А., у разі її відсутності сестра медична старша Манвелідзе Г.В., завгосп Божкова Д.Г., кухар Кирилюк С.В.  Документація з організації харчування відповідає вимогам Інструкції з організації харчування дітей у дошкільних навчальних закладах. Протягом року не було  зафіксовано порушень в оформленні відповідної документації.

Сестра  медична з дієтхарчування Белянська Т.А.складає щоденне  меню-розкладку, контролює вихід продукції, безпеку і якість страв, дотримання технології їх приготування, санітарний стан харчоблоку, проводить аналіз виконання норм за основними продуктами.

Норми харчування таких продуктів як: молоко, сир твердий, сир кисломолочний, картопля, м’ясопродукти, риба, хліб, сметана, яйця, вершкове масло виконуються повністю.Проводилось постачання різноманітних продуктів (риба, сметана, сир кисломолочний, масло вершкове, молоко). Ці продукти мають високу якість.  У літній період будуть вводитись свіжі овочі, фрукти,соки. Цілий рік  діти отримували свіжі фрукти (яблука).

Харчування на одну дитину за один день становить: в дошкільних групах – 42.42 грн. (влітку -46.66), в групі раннього віку – 28.24 грн. (влітку-31.06). 32 дитини мають 100 відсоткову знижку за оплату харчування.

  Проаналізовані норми харчування дітей, у зв’язку з чим було урізноманітнено меню, добавлені страви згідно сезону.

Аналіз медичного обслуговування

Забезпечено дотримання санітарно-епідеміологічних вимог до ЗДО, виконання яких дозволяє створити нешкідливі умови розвитку, виховання, навчання дітей, режим роботи, умови для фізичного розвитку та зміцнення здоров’я; виконання вимог Законів України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», «Про захист від інфекційних хвороб», «Про охорону праці»; вимог Санітарного регламенту для ДНЗ, затвердженого наказом МОЗ України від 24.03.2016 №234; інструктивно-методичних рекомендацій «Організація роботи та дотримання вимог з питань охорони праці та безпеки життєдіяльності у ЗДО» (лист МОН України від 14.02.2019 №1/11-1491).

Медичний кабінет обладнаний усім необхідним обладнанням, є ізолятор. В наявності шафа медична для зберігання ліків, столи, холодильник для лікарських засобів, ваги, ростомір, асортимент ліків, який  відповідає нормативним вимогам  для надання першої долікарської допомоги. Також постійно в наявності є запас дезінфікуючих засобів.

 Результати медичного контролю за 2018-2019рік підтверджують належний рівень роботи з дітьми  всіх вікових груп з питань охорони, збереження, зміцнення здоров’я дітей.

  Щомісячно проводиться  аналіз захворюваності дітей. Порівняльний аналіз дає можливість педагогам  планувати оздоровчі та загартувальні заходи.

Проведений аналіз захворюваності дітей за 2018 — 2019навчальний рік показав, що рівень захворюваності, порівняно з 2017 — 2018навчальним роком, залишився майже на тому ж рівні. Так, у 2017 — 2018навчальному році дітьми дошкільного навчального закладу через хворобу пропущено1401 день,  що на 104менше ніж в минулому році.  У 2018 — 2019навчальному році однією дитиною пропущено 5 днів, на 9 днів менше ніж у 2017 — 2018через хворобу у середньому.

 Загальний аналіз  за 2018- 2019 навчальний рік показав, що були такі випадки захворюваності ОРВІ – 177, бронхіту — 4,отиту – 1, ангіни – 0, пневмонії – 0,кон’юнктивіту – 0,  вітряна віспа – 7,краснухи – 0, ГКІ – 0,  скарлатина – 0.

Збільшилась незначна кількість дітей з загальними патологіями здоров’я: ОРС – 47,зору – 0,  порушеннями мови – 4, серцево-судинної системи – 59, захворювання органів травлення – 0; нервової системи — 4.

Групи здоров’я:

І група – 47(36%)

ІІ група – 81 (62%)

ІІІ група – 3 (2%)

Виходячи з вищевказаного, в 2018- 2019 навчальному  році було розроблено « План заходів щодо забезпечення дотримання санітарно – епідеміологічних вимог до ЗДО та проведення оздоровчих заходів» .

Здійснення освітнього процесу з урахуванням вимог до режиму дня, вікових індивідуальних особливостей дітей, виховання гігієнічних навичок та звичок при виконанні режимних процесів, до навчального навантаження.

Створення умов для оптимальної адаптації дітей  у ЗДО.

Вжиття заходів щодо  збереження і зміцнення здоров’я дітей дошкільного віку, зниження захворюваності, на формування у вихованців знань про здоров’я і здоровий спосіб життя, вдосконалення практичних навичок здорового способу життя.

Вдосконалення системи  корекційно-відновлювальних, профілактичних заходів у ЗДО.

Проведено заходи щодо профілактики захворювань: загартовуючи процедури;  використання різних видів гімнастики; дотримання температурного режиму,  режиму провітрювання групових приміщень (відповідно графіку) та вологого прибирання; своєчасне виявлення та ізоляція хворих дітей під час ранкового прийому та при перших ознаках захворювання протягом дня;  організовано роз’яснювальну роботу з батьками з профілактики захворювань; систематично проводяться планові щеплення дітей.

      Питання оздоровлення дітей та зниження захворюваності залишається актуальним . В наступному навчальному році буде продовжуватисьробота з  питань охорони життя та пропагування здорового способу життя. З метою зміцнення здоров’я дітей та профілактики різних видів захворювань в дошкільному закладі вихователями систематично проводилась фізкультурно-оздоровча робота: ранкова гімнастика; прогулянки на свіжому повітрі; фізкультурні заняття; фізкультхвилинки; гімнастика пробудження; дихальні вправи;    загартовування (ходіння по ребристій поверхні та килимкам ); фізкультурні свята та розваги.

Результати роботи щодо укріпленняматеріально — технічної бази

Депутат міської ради Тишечко Віталій Володимирович виділив кошти для заміни вікон на склопакети – 25 вікон – 162 000 грн. Тепер  в усіх приміщеннях, де перебувають діти (групи, роздягальні, туалетні кімнати, спальні, музична зала) , замінені вікна.

Також Віталій Володимирович виділив кошти на автонавантажувач  та самоскид для вивозу опалого листя  з закладу.

За кошти благодійного фонду закладу :

Проведена  перезарядка  16 вогнегасників  —  1780 грн.

Проведено   та   підключено освітлення  у тимчасовому укритті  —  3808 грн.

Придбані  миючі та дезінфікуючі засоби  —  5218 грн.

Придбані будівельні матеріали для ремонтів харчоблоку, пральні, медичного кабінету, коридору, цоколя будівлі  —  5279 грн.

Також батьки встановили нову сантехніку в групу № 2   —  4800 грн.

Проведено кронування дерев та вивіз гілок з території   —  1100 грн.

Оплата   ІНТЕРНЕТА  —   2772 грн.

Проведена робота  щодо  захисного заземлення   та опору ізоляції електрообладнання  —  600 грн.

Для зміцнення матеріально-технічної бази в ЗДО були проведені такі заходи:проведено ремонт групових приміщень ;проведено косметичний ремонт харчоблоку;пральні, коридору, цоколя будівлі.

Придбаний навчально — методичний матеріал, миючі, дезинфікуючі засоби. Проведено благоустрій території,  озеленення ; фарбування обладнання на ігрових майданчиках,  оновлений протипожежний ящик з піском.

Залишились проблемні питання, які необхідно вирішити:  поновити тверде покриття території , відремонтувати фасад будівлі, замінити всі вікна,  поповнити дитячі майданчики малими ігровими формами.

Утримання та влаштування будівлі на території закладу відповідає санітарним нормам устрою й утримання дитячих дошкільних закладів.

Технічний стан будівлі задовільний.

Територія закладу  достатньо озеленена, повністю огороджена. Ігрові та спортивний майданчики, обладнання підтримується у задовільному, безпечному стані. Пісок завозиться  перед літнім періодом. Прибирання майданчиків і всієї території дошкільного закладу здійснюється щоденно. За потребою здійснюється викос трави, обрізка кущів, сушнику. Сміття прибирається у смітники та вивозиться по мірі заповнення.

Робота з питань охорони праці.

Відповідно до вимог Закону України «Про охорону праці» адміністрація спільно з профспілковим комітетом працювали над впровадженням державної політики в галузі охорони праці.  Певна робота проводилась з дітьми та їх батьками щодо попередження дитячого травматизму. Протягом 2018-2019навчального року травматизму не було.

Впродовж 2018-2019 навчального року в дошкільному закладі проводилася відповідна робота з охорони праці: розроблені та затверджені інструкції для працівників закладу з охорони праці;інструктажі зі співробітниками проводяться 2 рази на рік  та при вступі на роботу;своєчасно проводилися обстеження малих форм, спортивного майданчика, стелі, тощо; складаються та затверджуються акти-дозволи на випробування і перевірку на надійність спортінвентарю, перевірка закріплення меблів.

Також ЗДО забезпечений засобами індивідуального захисту та первинними засобами пожежогасіння. В наявності  пожежний щит з обладнанням, 16 вогнегасників.Плани евакуації на випадок пожежі знаходиться на видному місці ( на 1 та 2 поверсі).

З метою поліпшення якості навчально-виховної роботи з дітьми з питань особистої безпеки та захисту життя, пропаганди здорового та безпечного способу життя серед дітей та батьків, вироблення у дітей дошкільного віку умінь та навичок щодо захисту свого життя і здоров’я під час надзвичайних ситуацій в дошкільному закладі у період з 15.04.2019 по 19.04.2019був проведений «Тиждень безпеки дитини».18.04.2019 році було проведено «День Цивільного захисту», де відбувсяпрактичний тренінг  евакуації з приміщень ЗДО, в якому приймали участь діти і всі робітники закладу.

Результати перевірок виконання вимог із питань охорони праці, техніки безпеки, протипожежної безпеки розглядались на виробничих нарадах, педрадах, зборах.

Водночас основною проблемою з охорони праці залишається питання фінансування. Відсутність належного фінансування заходів з охорони праці не дозволяє повноцінно виконувати вимоги чинного законодавства з охорони праці.

Аналіз заходів щодо охорони життя і здоров’я дітей та запобіганню дитячого травматизму

За результатами внутрішнього контролю за станом роботи з охорони життя та здоров’я дітей, запобігання дитячого травматизму в дошкільному закладі було зроблено наступне:

— систематично проводились інструктажі працівників ЗДО;

— складено паспорт здоров’я дошкільників в усіх вікових групах;

— забезпечено санітарно-гігієнічні умови в групах( достатнє освітлення, відповідність меблів зросту дітей, провітрювання приміщень, вологе прибирання);

— випускались  інформаційні листи для батьків з питань охорони життя і здоров’я дітей;

  -поповнювалось інформаційно-методичне забезпечення з таких розділів як: дорожньо-транспортний травматизм,  інфекційні хвороби, небезпечні предмети, пожежна безпека, безпека в побуті, особиста гігієна та здоровий спосіб життя, безпека життєдіяльності під час відпочинку в літній період;

 — продовжувалося створення умов щодо роботи з дітьми: обладнання куточків в групах по дорожньо-транспортному травматизму, пожежних куточків;

        — систематично проводились консультації для батьків, зроблені контейнери — накопичувачі з ОБЖД , поповнена база наочної інформації.

Вжиті заходи щодо запобігання дитячого травматизму:

Робота з педагогами:

1.З метою запобігання нещасним випадкам та збереження здоров’я кожного вихованця систематично проводилися інструктажі та вівся контроль за дотриманням техніки безпеки у групах та ділянках дошкільного закладу.

2.Опрацьовувалась педагогічна та методична літератури з даного питання з новими педагогами та на педагогічній годині.

3.Оновлювалися  дидактичніта сюжетно-рольовіігри.

Робота з батьками:проводились консультації, друкувались  пам’ятки,  батьки залучались до виставок  дитячих малюнків,поробок. Були включені в порядок денний групових батьківських зборів питання щодо охорони життя та попередження дитячого травматизму, дотримування навичок здорового способу життя.

Загальні висновки

Протягом року робота колективу дошкільного навчального закладу велася на достатньому рівні:процес освітньо-виховної роботи проходив згідно вимог нової редакції Базового компоненту дошкільної освіти,комплексноїосвітньої програми  «Дитина в дошкільні роки». Проводилася робота щодо вдосконалення методичної роботи з педагогічними кадрами: створення умов для активізації творчого потенціалу та професійної активності педагогів, впровадження в практику роботи дошкільного закладу інноваційних технологій щодо удосконалення професійних якостей та підвищення кваліфікації вихователів.Стан роботи з використання сучасних інноваційних технологій потребує вдосконалення.

Пріоритетними напрямками у сфері матеріально-технічного забезпечення освітньої діяльності залишається обладнання і оснащення педагогічного процесу, методичної та фізкультурно-оздоровчої бази.

Роботу дошкільного навчального закладу №143 «Квітковий» за 2018-2019 рік вважаю задовільною.

Телефон

(061) 286-24-56

Режим роботи закладу:

Понеділок – 7.00 – 19. 00
Вівторок – 7.00 – 19. 00
Середа – 7.00 – 19. 00
Четвер – 7.00 – 19. 00
П’ятниця – 7.00 – 19. 00
Субота – вихідний
Неділя – вихідний

Адреса:

вул. Памірська 93
м. Запоріжжя, Україна

iндекс 69081

Розположення

Click to open a larger map